Soul-Farm

Rozgrzewająca orkiszanka z orzechami, bananem i cynamonem!

Rozgrzewająca, jesienna orkiszanka orzechowo-cynamonowa

Jesienne przesilenie potrafi dać mocno w kość, a dodatkowo chłodne poranki nie zachęcają do wstania z łóżka. W takich chwilach pomocne będzie ciepłe, energetyczne śniadanie, które na długo zapewni uczucie sytości i dodatkowo będzie świetnie smakować. Naszą propozycją jest orkiszanka, czyli podobne do owsianki danie śniadaniowe. Dodaliśmy do niej pożywne dodatki takie jak banan i orzechy laskowe, nerkowca oraz rozgrzewający cynamon – to połączenie jest gwarancją smacznego śniadania i porządnego zastrzyku energii na cały dzień. 


Orkisz – właściwości pradawnego zboża


Orkisz od wieków jest uznawany za jedno z najbardziej wartościowych zbóż. Już w XII wieku znana mniszka i uzdrowicielka - św. Hildegarda z Bingen, zalecała swoim pacjentom wprowadzenie orkiszu do diety. W swoich notatkach pisała, że orkisz dodaje energii i działa rozgrzewająco. Dodatkowo jest lekkostrawny i pożywny, warto sięgnąć po niego w czasie rekonwalescencji lub w trakcie odbywania diety odchudzającej. 

Szybkie, rozgrzewające śniadanie

Orkiszanka to świetna propozycja na śniadanie dla zabieganych – płatki orkiszowe możecie zalać mlekiem i włożyć na noc do lodówki a rano tylko je podgrzać. Dodatkowo, dzięki temu zabiegowi śniadanie ugotuje się szybciej! Możecie także pominąć ten krok i nie moczyć płatków, wtedy jednak będą gotowały się nieco dłużej. 


Rozgrzewająca orkiszanka z orzechami, bananem i cynamonem – przepis


Do przygotowania 2 porcji tej pożywnej orkiszanki potrzebujecie:

Do posłodzenia:

1 łyżeczkę miodu, ksylitolu lub erytrolu.
Możesz także użyć 1-2 łyżeczek cukru kokosowego (teraz w promocji!)


Rozgrzewająca orkiszanka z orzechami, bananem i cynamonem – przygotowanie


Płatki wsyp do rondelka. Wlej mleko tak by przykryło płatki, dodaj cynamon i wybrany słodzik. Następnie gotuj całość na małym ogniu do momentu aż płatki wchłoną cały płyn. Uważaj, żeby ich nie przypalić! Gdy orkiszanka będzie miała odpowiednią konsystencję zdjemij rondelek z ognia i przełóż zawartość do miseczek. Dodaj orzechy i banana i opcjonalnie oprósz całość cynamonem.  

Źródła:

1. www.food-philosophy.com/en/why-hildegard-loves-spelt.html
2. https://swiat-orkiszu.pl/blog/47_DIETA-ORKISZOWA-ŚWIĘTEJ-HILDEGARDY-Z-BINGEN